Az alábbi Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) érvényes a https://www.agyak-boltja.hu/ weboldalon. Ezen feltételek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Eker tv.) 5. § (1) bekezdése szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.

Amennyiben a Megrendelő/Vevő a honlapon keresztül rendel meg a Vállalkozó/Eladótól terméket, úgy a felek között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg.

Jelen ÁSZF tartalmazza a Megrendelőt/Vevőt és a Vállalkozó/Eladót illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Tájékoztatjuk, hogy a megrendelése véglegesítése esetén Ön elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmát, így kérjük, a megrendelése véglegesítését megelőzően alaposan olvassa át a jelen dokumentumot!

A Vállalkozó/Eladó fenntartja magának azt a jogot, hogy jelen ÁSZF tartalmát megváltoztassa. A felek között létrejött szerződésre a rendelés leadásának napján a weboldalon közzétett ÁSZF lesz az irányadó.

Jelen ÁSZF 2019. év március hó 12. napján lép hatályba.

Amennyiben akár az Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken.

1.A felek között létrejött szerződésekre, valamint az ÁSZF-re vonatkozó fontosabb jogszabályok:

  • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről [Ptk.];
  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

2.A webshop üzemeltetőjének (a továbbiakban: Vállalkozó/Eladó) adatai:

Cégnév: Horváth József egyéni vállalkozó

Székhely: 8600 Siófok, Rákóczi Ferenc utca 22.

Telephely: 8600 Siófok, Papfődi utca 9.

Adószám: 75103246-1-34

Nyilvántartási szám: 52922420

Email cím:  info[kukac]agyak-boltja.hu

Telefon: 06 30 530 39 50

Kapcsolattartó: Horváth József

Tárhelyszolgáltató: EZIT Kft.

Székhely: H-1132 – Budapest – Victor Hugo utca. 18-22.

Email: info@ezit.hu

Telefon: +36 1 700 40 30

3.Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:

A webáruház az alábbi termékeket forgalmazza:

  • matrac
  • fa ágyrács
  • fa ágykeret
  • éjjeli szekrény
  • ágynemű (párna, paplan)

A Vállalkozó/Eladó az egyes termékeknél megjeleníti azok lényeges tulajdonságait, a termékekről képeket tesz közzé, mely képek azonban a valóságtól eltérhetnek, illusztrációként szolgálnak. A Vállalkozó/Eladó nem vállal felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

4.A megvásárolható termékek, szolgáltatások ára:

A weboldalon szereplő termékek eladási ára forintban értendő és tartalmazzák a mindenkori általános forgalmi adót, valamint azon termékek esetében, melyeknél a -házhozszállítást csomagküldő szolgálat végzi, a házhoz szállítás díját is.

Tájékoztatjuk a Megrendelő/Vásárlókat, hogy tekintettel arra, hogy a Vállalkozó/Eladó a Kisadózó vállalkozások tételes adója (KATA) adónem hatálya alá tartozik, így a Megrendelő/Vásárló számára nem lehetséges az ÁFA visszaigénylése.

Amennyiben valamely termék esetében irreálisan alacsony, vagy nyilvánvalóan téves ár jelenik meg a weboldalon, akkor a Vállalkozó/Eladó nem köteles a téves áron eladni és kiszállítani a terméket, hanem ilyen esetben felajánlja a helyes áron való eladást. Ebben az esetben a Megrendelő/Vevőt megilleti az elállás joga.

Amennyiben a Vállalkozó/Eladó a termékekre vonatkozóan akciós árat ad meg, az akció minden részletéről tájékoztatást tesz közzé a Megrendelők/Vevők részére.

5.A weboldalon való vásárlás menete

A weboldalon való vásárlásnak nem feltétele a regisztráció így minden látogató a megtekintheti és megrendelheti a weboldalon árusított termékeket.

A Megrendelő/Vevő az általa kiválasztott és megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba rakom” gomb megnyomásával tudja a „Kosárba” tenni, és itt tudja kiválasztani a kívánt mennyiséget is.

A „Kosár” menüpontot választva tudja a Megrendelő/Vevő áttekinteni az általa kiválasztott termékeket, azok mennyiségét, valamint azok árát. A Megrendelő/Vevőnek itt még lehetősége van – erre vonatkozó menüpontban –az általa megrendelni kívánt termékeket módosítani, illetve meg vásárolni nem kívánt termékeket törölni.

A termékek kiválasztását követően a Megrendelő/Vevő a „Pénztár” gomb megnyomásával átkerül a „Pénztár” oldalra.

Ezt követően a Megrendelő/Vevő megadja a nevét, szállítási és számlázási címét, kiválasztja a szállítás módját (személyes átvétel vagy házhoz szállítás) valamint a fizetés módját.

Miután elfogadta (bejelölte) az Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési tájékoztatót  melletti jelölőnégyzetet csak ezután tudja használni a Megrendelés elküldése gombot!

KÉRJÜK, FIGYELMESEN OLVASSA EL SZERZŐDÉSI FELTÉTELEINKBEN FOGLALTAKAT!

A Vállalkozó/Eladó a megrendelésről 48 órán belül visszaigazolást küld a Megrendelő/Vevő által megadott e-mail címre. Amennyiben a visszaigazoló e-mail a rendelés leadásától számított 48 órán belül nem érkezik meg a Megrendelő/Vevőhöz, úgy a Megrendelő/Vevő mentesül az ajánlati kötöttségtől.

Vállalkozó/Eladó kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Megrendelő/Vevő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

A Megrendelő/Vevő tudomásul veszi, hogy az előző pontban említett visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Vállalkozó/Eladó egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

6.Szállítási módok:

a./ Személy átvétel:

A Vállalkozó/Eladó biztosítja a termékek személyes átvételének lehetőségét a 8600 Siófok, Papfődi utca 9. szám alatt található telephelyén hétköznapokon 9:00 és 16:00 óra között. Személyes átvételi mód választása esetén az átvétel időpontja telefonon kerül egyeztetésre minden esetben.

b./ Házhoz szállítás:

A házhozszállítás a Megrendelő/Vevő által megadott címre történik. A Vállalkozó/Eladó a házhoz szállításhoz az alábbi szolgáltatókat veszi igénybe: DPD futárszolgálat. A termék kiszállításának pontos időpontjáról a futárszolgálat értesíti a Megrendelő/Vevőt. A futár nem köteles a termék házba, illetve emeletre történő szállítására.

A megrendelt termékeket a megrendelés visszaigazolásától számított 10-20 munkanapon belül vállalja teljesíteni a Vállalkozó/Eladó. Késedelem esetén a Megrendelő/Vevő jogosult póthatáridőt tűzni, melynek eredménytelen eltelte esetén jogosult a szerződéstől elállni.

Nagy kereslet esetén előállhat olyan helyzet, hogy bizonyos termékekből készlethiány keletkezik, ilyenkor a teljesítési határidő hosszabb lehet, mely tényről a Vállalkozó/Eladó a lehető legrövidebb időn belül értesíti a Megrendelő/Vevőt.

A termék vételáráról kiállított számlát, a használati útmutatót, illetve – amennyiben az adott termékhez tartozik – jótállási jegyet a Vállalkozó/Eladó a csomaghoz mellékeli.

7.Fizetési lehetőségek

a./ Készpénzben történő fizetés:

Kizárólag személyes átvétel esetén lehetséges.

b./ Banki átutalással történő fizetés:

Amennyiben a Megrendelő/Vevő ezt a fizetési módon választja, úgy a számlaszámról a Vállalkozó/Eladó a megrendelés utáni második e-mailben tájékoztatja a Megrendelő/Vevőt.

c./ Utánvéttel történő fizetés:

Amennyiben a Megrendelő/Vevő ezen fizetési módot választja, úgy a megrendelt termék futár általi kézbesítése során, az áru átvételével egyidejűleg, személyesen a futárnak fizeti ki készpénzben a termék végösszegét és a szállítási díjat.

8.Elállási jog

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint a vásárló az eladóval az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollevők között kötött szerződés esetén a szerződéstől az alábbiak szerint állhat el:

A Megrendelő/Vevő az elállási jogát a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  • a terméknek,
  • több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
  • több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  • ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a Megrendelő/Vevő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja.

Fentiek nem érintik a Megrendelő/Vevő azon jogát, hogy az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

A Megrendelő/Vevő az elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja a weboldalon megtalálható elállási nyilatkozat kitöltésével és postai úton – a 8600 Siófok, Papfődi u. 9. címre – vagy e-mail útján az info[kukac]agyak-boltja.hu e-mail címre – a Vállalkozó/Eladó részére történő megküldésével. Elállási/Felmondási nyilatkozat​

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Megrendelő/Vevő a nyilatkozatát a fenti határidő lejárta előtt elküldi. A Megrendelő/Vevőt terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a fentiekkel összhangban gyakorolta.

8.1. A Vállalkozó/Eladó kötelezettségei elállás esetén:

Amennyiben a Megrendelő/Vevő a fentiekben részletezett elállási jogával él, úgy a Vállalkozó/Eladó köteles a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb, az elállásról való tudomásszerzésről számított 14 napon belül visszatéríteni a Megrendelő/Vevő által megfizetett teljes összeget.  A Vállalkozó/Eladó a visszajáró pénzösszeget a Megrendelő/Vevő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Megrendelő/Vevő kifejezett kérésére más visszatérítési mód is alkalmazható.

A Vállalkozó/Eladó mindaddig visszatarthatja az Megrendelő/Vevőnek visszajáró összeget, amíg a Megrendelő/Vevő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a Vállalkozó/Eladót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

8.2.  A Megrendelő/Vevő kötelezettségei elállás esetén:

Amennyiben a Vevő/Megrendelő a fentiekben részletezett elállási jogával él, úgy köteles a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül a Vállalkozó/Eladó részére visszaküldeni. A visszaküldéssel felmerült közvetlen költségeket a Megrendelő/Vevő viseli. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Megrendelő/Vevő a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A terméket ne utánvéttel küldje vissza! Az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, annak visszajuttatásának költsége is vevőt terheli! Az Ön által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az bennünket felelősség nem terhel.

A Megrendelő/Vevő csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Felhívjuk figyelmét, hogy a matrcok esetében, higiéniai okok miatt kizárólag abban az esetben gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben a terméket még nem bontotta ki. A terméket csak bontatlan csomagolásban lehet visszaküldeni.

8.3 Elállási jog alóli kivételek

A Megrendelő/Vevő nem gyakorolhatja az elállási jogát

  • olyan termék tekintetében, amelynek ára a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható 14 napos határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a vásárló személyére szabtak;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Vállalkozó a vásárló kifejezett kérésére keresi fel a vásárlót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából, mely esetben az elállási jog a vásárló által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed,
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

9.Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

9.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön Horváth József egyéni vállalkozó hibás teljesítése esetén a Vállalkozó/Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő 6 hónap, de legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön Horváth József egyéni vállalkozóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Horváth József egyéni vállalkozó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

9.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

[Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont beillesztése is szükséges a tájékoztatóba:]

9.3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet 1.§-a valamint 1. számú melléklete alapján Horváth József egyéni vállalkozó a 10.000,- Ft eladási árat meghaladó termékeke esetén jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

10.Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A Megrendelő/Vevő a termékkel vagy a Vállalkozó/Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az eladó alábbi elérhetőségein terjesztheti elő:

Email cím: info[kukac]agyak-boltja.hu

Telefon: 06 30 5303950

A Vállalkozó/Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a Megrendelő/Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Vállalkozó/Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a Megrendelő/ Vevőnek átadja vagy megküldi e-mailben. A Vállalkozó/Eladó jegyzőkönyvet vesz fel a fogyasztó bejelentett igényéről és átvételi elismervénnyel igazoltan veszi át a terméket garanciális probléma esetén.

Amennyiben az eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

10.1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál

Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található:

http://jarasinfo.gov.hu/

10.2. Bírósági eljárás

Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

10.3. Békéltető Testület

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség.

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

– a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

– a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

– ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,

– a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait;

– a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését

– a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,

– a testület döntésére irányuló indítványt,

– a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:

http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Területileg illetékes Békéltető Testület:

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.

Telefonszám: 06-82-501-026

Fax: 06-82-501-046

E-mail: skik@skik.hu

 

10.4. Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az Online vitarendezési platform itt érhető el.

Ha a feleknek nem sikerül 30 napon belül megegyezniük, vagy ha a platform sem tud a benyújtott adatok alapján olyan alternatív vitarendezési fórumot azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, a panasz további feldolgozására nem kerül sor.

11.Adatvédelem

Az Adatvédelmi tájékoztató itt érhető el.

Siófok, 2019. március 12.

);